MEZMUR 18

Musikacıbaşı için. RABBİN kulu Davudun Mezmurudur. RAB onu bütün düşmanlarının pençesinden ve Saulun elinden azat ettiği gün bu ilâhinin sözlerini RABBE terennüm etti; ve dedi:
SENİ severim, ya RAB, ey kuvvetim.
RAB benim kayam ve hisarım ve kurtarıcımdır;
2. Allahım, sığındığım kayam,
Kalkanım, kurtuluşumun kuvveti, yüksek kulem.
3. Hamde lâyık olan RABBİ çağıracağım,
Ve düşmanlarımdan kurtulacağım.
4. Ölüm ipleri çevremi sardı,
Ve yaramazlık selleri beni ürküttü.
5. Ölüler diyarının ipleri beni kuşattı;
Ölümün kementleri üzerime geldi.
6. Sıkıntım içinde RABBE dua ettim,
Ve Allahımı imdada çağırdım;
Mabedinden sesimi işitti,
Ve önündeki feryadım kulaklarına erişti.
7. O zaman dünya sarsılıp titredi;
Dağların temelleri de oynadılar
Ve sarsıldılar, çünkü o öfkelendi.
8. Burnundan duman yükseldi,
Ağzından ateş yiyip bitirdi;
Ondan közler tutuştular.
9. Gökleri de iğip indi,
Ve koyu karanlık ayakları altında idi.
10. Ve bir kerubiye binip uçtu;
Ve yelin kanatları üstünde yükseldi.
11. Karanlığı kendisine örtü,
Suların karaltısını ve asümanın koyu bulutlarını
Çevresine çardak yaptı.
12. Önündeki parıltıdan onun koyu bulutları geçtiler;
Dolu ve ateş közleri . . .
13. RAB göklerde gürledi,
Ve Yüce Olan ses verdi, Dolu ve ateş közleri . . .
14. Ve oklarını salıp onları dağıttı;
Çok şimşekler de salıp onları bozgun etti.
15. Ya RAB, senin azarlamandan,
Burnunun nefesinin vuruşundan,
Suların derinlikleri göründü,
Ve dünyanın temelleri açıldı.
16. Yukarıdan elini uzattı, beni tuttu;
Beni çok sulardan çıkardı.
17. Beni kuvvetli düşmanımdan,
Ve benden nefret edenlerden azat etti;
Çünkü onlar benden zorlu idiler.
18. Felâketim gününde önüme çıktılar;
Fakat RAB bana destek oldu.
19. Ve beni geniş yere çıkardı;
Beni kurtardı, çünkü benden hoşlandı.
20. RAB salâhıma göre bana ödedi;
Ellerimin temizliğine göre karşılığımı verdi.
21. Zira RABBİN yollarını tuttum,
Ve kötülükle Allahımdan ayrılmadım.
22. Çünkü bütün hükümleri önümdedir,
Ve kanunlarını kendimden uzaklaştırmam.
23. Onunla kâmil idim,
Ve günahımdan kendimi tuttum.
24. Bunun için RAB salâhıma göre,
Gözü önünde ellerimin temizliğine göre,
Karşılığımı verdi.
25. İnayetli ile inayetli olursun;
Kâmil adamla kâmil olursun;
26. Pak olanla pak olursun,
Ve iğri adamla ters olursun.
27. Çünkü hakir kavmı sen kurtarırsın,
Fakat yüksek gözleri alçaltırsın.
28. Çünkü çerağımı sen yakacaksın;
RAB Allahım karanlığımı aydınlatacaktır.
29. Çünkü seninle asker üzerine hücum ederim,
Ve Allahımla duvar aşarım.
30. Allah—onun yolu kâmildir;
RABBİN sözü saftır;
O kendisine sığınanların hepsine kalkandır.
31. Çünkü RABDEN başka Allah kimdir?
Ve Allahımızdan başka kaya kimdir?
32. O Allah ki, bana kuvvet kuşatır,
Ve yolumu kâmil kılar.
33. O, ayaklarımı geyik ayakları gibi eder,
Ve beni yüksek yerlerim üzerine diker.
34. Ellerimi cenk için talim eder de,
Bazularım tunç yayı kurar.
35. Ve bana kurtarışının kalkanını verdin,
Sağ elin beni tuttu,
Ve lûtfun beni büyük etti.
36. Adımlarımın yerini genişlettin,
Ve ayaklarım kaymadı.
37. Düşmanlarımı kovalarım ve onlara yetişirim,
Ve onlar bitmeyince geri dönmem.
38. Onları ezerim ve kalkamazlar;
Ayaklarımın altına düşerler.
39. Çünkü cenk için bana kuvvet kuşattın;
Bana karşı ayaklananları altımda çöktürdün.
40. Düşmanlarımın sırtını bana çevirttin,
Ve benden nefret eyliyenleri yok ettim.
41. Onlar imdada çağırdılar, fakat kurtaran yoktu;
RABBE çağırdılar, ve onlara cevap vermedi.
42. O zaman yel önündeki toz gibi onları ezdim;
Sokakların çamuru gibi attım.
43. Kavmın çekişmelerinden beni azat ettin;
Beni milletlerin başına koydun;
Bilmediğim bir kavm bana kulluk ediyor.
44. Kulakları işitince bana itaat ediyorlar;
Yabancı oğulları bana boyun iğiyorlar.
45. Yabancı oğulları takatsızdırlar,
Ve hisarlarından titriyerek çıkıyorlar.
46. RAB hay dir; ve kayam mubarek olsun;
Ve kurtuluşumun Allahı yüce olsun,
47. O Allah ki, bana öçler verir,
Ve kavmları bana tabi kılar.
48. Düşmanlarımdan beni azat eyler.
Evet, bana karşı ayaklananlar üzerinde beni yükseltirsin;
Zorba adamdan beni azat eylersin.
49. Bunun için, ya RAB, milletler arasında sana şükrederim,
Ve senin ismine terennüm eylerim.
50. RAB kıralına büyük kurtuluşlar verir,
Ve mesihine, Davuda ve onun zürriyetine,
Ebediyen inayet eder.