MEZMUR 31

Musikacıbaşı için. Davudun Mezmurudur.
YA RAB, sana sığınıyorum;
Ebediyen utanmıyayım;
Adaletinle beni kurtar.
2. Kulağını bana iğ; beni çabuk azat et;
Bana kuvvetli kaya,
Beni kurtarmak için sığınacak ev ol.
3. Çünkü kayam ve hisarım sensin;
Bana yol göster ve bana rehber ol, kendi ismin uğruna.
4. Benim için gizli kurdukları ağdan beni çıkar;
Çünkü sen benim hisarımsın.
5. Ruhumu eline bırakıyorum;
Ya RAB, hakikat Allahı, beni kurtardın.
6. Yalancı putları sayanlardan nefret ederim;
Ancak RABBE sığınırım.
7. İnayetinle mesrur olup sevineceğim;
Zira düşkünlüğümü gördün;
Canımı sıkıntılar içinde bildin;
8. Ve düşmanın eli içinde beni kapatmadın;
Ayaklarımı genişlikte durdurdun.
9. Bana acı, ya RAB, çünkü sıkıntıdayım;
Gözüm, canım, ve içim kederden kuruyor.
10. Çünkü hayatım hüzünle geçiyor;
Ve yıllarım inilti ile;
Günahım yüzünden kuvvetim düşüyor,
Ve kemiklerim kuruyor.
11. Bütün hasımlarımdan ötürü yüzkarası,
Komşularım için de büsbütün,
Ve tanıdıklarıma bir dehşet oldum;
Beni dışarda görenler benden kaçtılar.
12. Yürekten uzak bir ölü gibi unutuldum;
Kırılmış bir kap gibi oldum.
13. Çünkü bir çoğunun çekiştirdiğini işittim;
Her yanda dehşet . . .
Bana karşı öğütleştikleri zaman,
Canımı almak için düzen kurdular.
14. Fakat ben sana güvendim, ya RAB:
Allahım sensin, dedim.
15. Vakitlerim senin elindedir;
Düşmanlarımın elinden ve kovalayıcılarımdan beni azat et.
16. Yüzünü kulunun üzerine parlat;
İnayetinle beni kurtar.
17. Ya RAB, utanmıyayım, çünkü seni çağırdım;
Kötüler utansınlar, ölüler diyarında sussunlar.
18. Söylemez olsun yalancı dudaklar,
Onlar ki, kibir ile ve hakaretle
Salihe karşı arsızca söylemekteler.
19. İyiliğin ne büyüktür!
Senden korkanlar için onu sakladın,
Âdem oğulları önünde,
Sana sığınanlar için onu yaptın.
20. İnsanların düzenlerinden huzurunun örtüsü ile onları örtersin;
Diller kavgasından bir çardakta onları saklarsın.
21. RAB mubarek olsun;
Çünkü duvarlı şehirde şaşılacak inayetini bana gösterdi.
22. Ve ben acelem içinde dedim:
Gözlerinin önünden atıldım;
Fakat seni imdada çağırdığım zaman,
Yalvarışlarımın sesini işittin.
23. RABBİ sevin, ey sizler, bütün müttakileri;
RAB sadıkları korur,
Kibir edene de fazlası ile karşılığını verir.
24. Ey sizler, RABBE ümit bağlıyanlar, hepiniz,
Kuvvetli olun, ve yüreğiniz cesaretli olsun.