MEZMUR 35

Davudun Mezmurudur.
YA RAB, benimle çekişenlerle sen çekiş;
Bana karşı cenk edenlerle sen cenkleş.
2. Küçük ve büyük kalkanı al da,
Benim yardımıma kalk.
3. Mızrağı da çek, ve beni kovalıyanlara karşı yolu kes;
Canıma: Senin kurtuluşun ben im, de.
4. Canımı arıyanlar utanıp rüsvay olsunlar;
Bana kötülük düşünenler geri dönsünler de yüzleri kızarsın.
5. Yel önündeki saman ufağı gibi olsunlar,
Ve RABBİN meleği onları sürsün.
6. Onların yolu karanlık ve kaypak olsun,
Ve RABBİN meleği onları kovalasın.
7. Çünkü sebep yokken benim için çukurda ağlarını gizlediler;
Sebep yokken canım için çukur kazdılar.
8. Bilmediği anda üzerine helâk gelsin;
Ve gizlediği ağ kendisini tutsun;
Ve o helâke de kendisi düşsün;
9. Ve canım RAB ile mesrur olacaktır;
Onun kurtarışı ile ferahlanacaktır.
10. Bütün kemiklerim diyecek:
Ya RAB, kendisinden kuvvetli adamdan hakiri,
Ve kendisini soyandan hakiri ve fakiri azat eyliyen,
Senin gibi kim var?
11. Kötü yürekli şahitler kalkarlar;
Bilmediğim şeyleri benden sorarlar.
12. Canıma hicran olsun diye,
İyiliğe karşı bana kötülük ediyorlar.
13. Ben ise, onların hastalıklarında çul giyerdim;
Nefsimi oruçla kırardım;
Ve duam bağrıma dönerdi.
14. Ona karşı dostum, kardeşimmiş gibi davranırdım;
Anası için dövünen gibi, yas ile iğilirdim.
15. Fakat ben aksayınca sevindiler ve toplandılar;
Ben bilmeden, alçaklar bana karşı toplandılar;
Beni didiklediler ve durmadılar.
16. Ziyafetlerdeki kirli soytarılar gibi,
Bana dişlerini gıcırdattılar.
17. Ya Rab, ne vakte kadar bakacaksın?
Canımı onların helâkinden,
Hayatımı genç aslanlardan kurtar.
18. Büyük cemaat içinde sana şükredeceğim.
Çokluk kavm içinde sana hamdedeceğim.
19. Haksız yere bana düşman olanlar sevinmesin;
Sebepsiz benden nefret edenler, birbirlerine göz kırpmasın.
20. Çünkü onlar selâmet sözü söylemez;
Fakat memlekette uslu duranlara karşı hileli sözler düşünürler.
21. Bana karşı da ağızlarını geniş açtılar:
Eh, oh, gözümüz onu gördü! dediler.
22. Sen onu gördün, ya RAB; susma;
Ya Rab, benden uzak durma.
23. Ya Allahım ve Rabbim, benim muhakemem ve davam için,
Gayrete gel, uyan.
24. Adaletine göre bana hükmet, ya RAB Allahım;
Ve bana karşı sevinmesinler.
25. Yüreklerinde: Eh, dileğimiz budur, demesinler;
Onu yuttuk, demesinler.
26. Kötü halime sevinenler birlikte utansınlar, yüzleri kızarsın;
Bana karşı kibirlenenlerin libası,
Utanç ve rezalet olsun.
27. Benim haklı davamı tutanlar sevinçle terennüm edip sevinsinler;
Ve daima desinler: RAB büyütülsün;
O RAB ki, kulunun selâmetinden hoşlanır.
28. Ve dilim senin adaletini,
Ve bütün gün senin hamdini söyliyecek.