MEZMUR 39

Musikacıbaşı için, Yedutun için. Davudun Mezmurudur.
DEDİM: Yollarıma bakayım da,
Dilimle suç etmiyeyim;
Kötü adam karşımda oldukça,
Ağzıma bağ vurup tutayım.
2. Dilimi tutup sustum, iyilik için bile sükût ettim;
Ve derdim teprendi;
3. İçimde yüreğim kızgın oldu;
Derin düşünürken ateş alevlendi;
Dilimle dedim:
4. Ya RAB, sonumu ve günlerimin ölçüsü nedir, bana bildir;
Ben nice faniyim? bileyim.
5. İşte, günlerimi bir karış ettin;
Ve ömrüm senin indinde bir hiç gibidir;
Gerçek en iyi halinde herkes ancak bir soluktur.[Sela
6. Gerçek herkes bir gölge gibi yürür;
Gerçek boş yere rahatsız oluyorlar;
Mal biriktirir ve onu kim toplıyacak, bilmez.
7. Ve şimdi, ya Rab, ben ne bekliyorum?
Ümidim — o sendedir.
8. Bütün isyanlarımdan beni azat eyle;
Beni ahmaklara rüsvay etme.
9. Sustum, ağzımı açmadım;
Çünkü sen bunu ettin.
10. Vuruşunu üzerimden uzaklaştır;
Elinin vuruşu ile ben telef oldum.
11. Sen insanı fesat için,
Tekdirlerle tedip ettiğin zaman,
Onun güzelliğini bir güve gibi bitirirsin;
Gerçek herkes bir soluktur.[Sela
12. Duamı işit, ya RAB, ve feryadıma kulak ver;
Gözyaşlarıma susma;
Çünkü senin yanında bir garibim.
Bütün atalarım gibi bir misafirim.
13. Benden göz çevir de
Göçüp yok olmadan ferahlanayım.