MEZMUR 40

Musikacıbaşı için. Davudun Mezmurudur.
RABBİ bekledikçe bekledim;
Ve bana iğildi ve feryadımı işitti.
2. Helâk çukurundan, batak çamurundan beni çıkardı;
Ve ayağımı kaya üzerinde durdurdu, ve adımlarımı pekiştirdi.
3. Ağzıma yeni bir ilâhi, Allahımız için bir tehlil koydu;
Çok adamlar görecek ve korkacaklar,
Ve RABBE güveneceklerdir.
4. Ne mutludur o adam ki, güvendiği RABDİR,
Ve kibirlilere ve yalana sapanlara yüz vermez.
5. Ya RAB Allahım, yaptığın hârikalar,
Ve bizim için düşüncelerin çoktur;
Sana benziyen yoktur.
Onları ilân edip söylemek istesem,
Sayıya gelmez.
6. Kurban ve takdimeden zevk almazsın;
Kulaklarımı açtın;
Yakılan takdime ve suç kurbanı istemezsin.
7. O zaman dedim: İşte geliyorum;
Kitabın tomarında benim için yazılmıştır;
8. Senin iradeni yapmaktan zevk alırım, ey Allahım;
Ve şeriatin yüreğimin içindedir.
9. Büyük cemaat içinde salâhı müjdeledim;
Dudaklarımı kapamıyacağım,
Ya RAB, sen bilirsin.
10. Senin adaletini yüreğim içinde gizlemedim;
Senin sıtkını ve kurtarışını söyledim;
İnayetini ve hakikatini büyük cemaatten saklamadım.
11. Ya RAB, merhametlerini benden esirgeme;
İnayetin ve hakikatin beni daima korusun.
12. Çünkü sayısız şerler çevremi sardı;
Fesatlarım ardımdan yetişti, ve bakmağa gücüm yetmez;
Başımın saçlarından çokturlar;
Ve yüreğim beni bıraktı.
13. Ya RAB, beni azat etmeğe razı ol;
Ya RAB, bana yardım etmeğe koş.
14. Yok etmek için canımı arıyanlar
Hep birden utansınlar ve yüzleri kızarsın;
Kötü halimden zevk alanlar,
Geri dönüp rüsvay olsunlar.
15. Bana: Heh, heh! diyenler,
Utançlarından ötürü şaşkın olsunlar.
16. Bütün seni arıyanlar sende ferahlansınlar ve sevinsinler;
Senin kurtarışını sevenler daima desinler:
RAB büyütülsün!
17. Fakat ben düşkün ve fakirim;
Rab beni düşünür;
Sensin yardımım ve beni azat eden;
Gecikme, ey Allahım.