MEZMUR 22

Musikacıbaşı için; Ayyelet haş-Şahar üzre. Davudun Mezmurudur.
ALLAHIM, Allahım, beni niçin bıraktın?
Kurtuluşumdan, iniltimin sözlerinden niçin uzaktasın?
2. Ey Allahım, gündüz çağırıyorum, fakat cevap vermiyorsun;
Ve geceleyin, fakat bana rahat yok.
3. Sen ise kuddûssun,
Ey sen, İsrailin tehlillerinde sakin olan.
4. Babalarımız sana güvendiler;
Güvendiler, sen de onları azat ettin.
5. Sana feryat ettiler, ve kurtuldular;
Sana güvendiler ve utanmadılar.
6. Fakat toprak kurduyum ben, ve insan değilim;
İnsanların yüzkarasıyım, kavmın hor gördüğü.
7. Beni görenlerin hepsi benimle eğleniyor;
Sırıtıp, baş sallıyarak diyorlar:
8. RABBE dayandı, onu azat etsin,
Mademki ondan zevk alıyor, onu kurtarsın.
9. Fakat beni rahimden çıkaran,
Anamın kucağında iken beni emin kılan sensin.
10. Doğuşumdan beri sana verildim;
Anamın karnından beri Allahım sensin.
11. Benden uzak durma; çünkü sıkıntı yakın;
Çünkü yardım eden yoktur.
12. Bir çok boğalar beni kuşattı;
Zorlu Başan boğaları çevremi sardılar.
13. Yırtan ve gümürdiyen aslan gibi,
Üzerime ağızlarını açıyorlar.
14. Su gibi döküldüm,
Bütün kemiklerim oynaklarından çıktı;
Yüreğim balmumu gibidir; içimde eriyor.
15. Kuvvetim çömlek parçası gibi kurudu;
Ve dilim çenelerime yapıştı;
Ve beni ölüm toprağına koydun.
16. Çünkü köpekler beni kuşattı;
Şerirler takımı çevremi sardılar;
Ellerimi ve ayaklarımı deldiler.
17. Bütün kemiklerimi sayabilirim.
Onlar bakıyorlar, gözlerini bana dikiyorlar;
18. Esvabımı aralarında paylaşıyorlar,
Libasıma da kura atıyorlar.
19. Fakat sen, ya RAB, uzak durma;
Ey kuvvetim, bana yardıma koş.
20. Nefsimi kılıçtan,
Canımı köpeğin pençesinden azat et.
21. Aslanın ağzından beni kurtar;
Evet, yaban sığırlarının boynuzlarından bana cevap verdin.
22. Senin ismini kardeşlerime ilân edeceğim,
Cemaat içinde sana hamdedeceğim.
23. Ey sizler, RABDEN korkanlar, ona hamdedin;
Ey sizler, bütün Yakub zürriyeti, ona izzet verin,
Ve ey sizler, bütün İsrail zürriyeti, ondan korkun.
24. Çünkü düşkünün derdini hor görmedi ve tiksinmedi,
Yüzünü de ona örtmedi;
Fakat onu imdada çağırınca işitti.
25. Büyük cemaatte hamdim sendendir;
Ondan korkanlar önünde adaklarımı öderim.
26. Hakirler yerler, doyarlar;
Onu arıyanlar RABBE hamdeder;
Yüreğiniz ebediyen yaşasın.
27. Bütün dünya uçları anacak, ve RABBE dönecek;
Ve milletlerin bütün soyları senin önünde secde kılacak.
28. Çünkü kırallık RABBİNDİR,
Ve milletler üzerinde saltanat süren odur.
29. Bütün dünya semizleri yiyecek ve secde kılacaklar;
Toprağa inenlerin hepsi,
Ve kendini yaşatamıyan bile, onun önünde iğilecekler.
30. Bir zürriyet ona kulluk edecek;
RAB hakkında gelecek nesle anlatılacak.
31. Gelecekler ve onun adaletini ve bunu yaptığını
Doğacak kavma bildirecekler.